Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

65 ΜΕΡΕΣ ΑΠΕΡΓΙΑ

  

Πλησιάζουν Χριστούγεννα. 
Γιορτή κατά την οποία διαχρονικά παρατηρείται αυξημένη τάση για φιλανθρωπία και ενδιαφέρον προς τον συνάνθρωπο. Τις υπόλοιπες 350 μέρες του χρόνου έχουμε δικαίωμα να ασχοληθούμε με τα δικά μας προβλήματα. Τα κανάλια θα ξεκινήσουν εκστρατείες αγάπης υπέρ των άπορων παιδιών και οι μεγάλες εταιρείες με αίσθημα ευθύνης θα κάνουν προσφορές με μόνη απαίτηση αυτές να ανακοινωθούν από τα ΜΜΕ. 
  Μία τέτοια μεγάλη εταιρεία είναι και η 3Ε , η οποία τις μέρες που δεν ήταν γιορτινές ασχολήθηκε με τον εαυτό της και αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο της Coca-Cola από τη Θεσσαλονίκη στη Βουλγαρία, αφήνοντας άνεργους ανθρώπους που για χρόνια δούλευαν εκεί. Αυτοί οι άνθρωποι απεργούν και βρίσκονται έξω από το εργοστάσιο διεκδικώντας εδώ και 65 μέρες την παραμονή του στην Ελλάδα και το δικαίωμά τους στην εργασία. 
  Το θέμα αυτών των εργαζομένων βέβαια, όπως και το θέμα της Χαλκιδικής, και της ΒΙΟΜΕ, δεν προκαλεί το ενδιαφέρον των μεγάλων καναλιών, τα οποία για άλλη μία φορά τηρούν σιγή ιχθύος. Απεργώντας για 65 ημέρες είναι και αυτοί αόρατοι, όπως κάθε κίνημα και απεργία που δεν βολεύει το σύστημα. Αν μιλήσει κάποιος μαζί τους θα σου πουν ότι η 3Ε τους εμπαίζει δίνοντάς τους ψεύτικες διαβεβαιώσεις ότι η αγορά δεν εφοδιάζεται με προιόντα, αν και οι ίδιοι ξέρουν ότι γίνεται κρυφά μεταφορά προιόντων από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα.       Ενδιαφέρον μάλλον θα είχε να ρωτήσει κανείς τον κ. Σαμαρά, που αγωνίζεται να κάνει τη χώρα επενδυτικό παράδεισο, τι έχει να πει για τη φυγή εταιριών που χρόνια δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα. Επειδή όμως, όπως σε όλες τις περιπτώσεις, η λύση δεν θα έρθει αν εμείς οι ίδιοι δεν αντιδράσουμε, δεν κινητοποιηθούμε και αν δεν βγούμε στο δρόμο, είναι ώρα να αποφασίσουμε να ξεβολευτούμε και να μποικοτάτουμε τα προιόντα της 3Ε, να κάνουμε δηλαδή πράξη το βασικό σύνθημα των απεργών. Διότι η πραγματική εικόνα της Coca-Cola δεν είναι αυτή των διαφημίσεων με τον χαρούμενο Αη Βασίλη και τα ευτυχισμένα αρκουδάκια. Είναι η εικόνα ενός άνεργου εργάτη, που φέτος δεν θα μπορεί να είναι ο Αη Βασίλης των παιδιών του, μιας φυλακισμένης αρκούδας που υπάρχει μόνο για να προσελκύει τουρίστες και επενδυτές. 
  Είναι τελικά η εικόνα της κοινωνίας, όπως την βλέπουμε πραγματικά και όχι όπως θέλουν να μας την παρουσιάζουν οι διαφημίσεις των πολυεθνικών. Μποικοτάτουμε λοιπόν την Coca-Cola για να πληρώσουν την κρίση αυτοί που την δημιούργησαν και όχι αυτοί που την υφίστανται.